Tankar i snön om året 2010

Fotspår i snön.. tar årets sista promenad i ett vinterklätt Vemdalen & tänker
på det gångna året som varit.

Året har varit så händelserikt, med massor med glädje & förhoppningar...
ett litet barnbarn har kommit & gjort familjen ännu större & lyckligare.

Mina spår i snön korsas av andra spår.. av älg, rådjur & hare.. konstigt att
man inte ser dom... ja ibland är det konstigt att man inte märker vissa saker...
... är det för att man inte vill se... eller för att man inte vågar?




Men ibland korsas vägen av det man inte vill & vägen går åt ett
annat håll. Och man måste välja... vilken väg man ska gå.

Nya vägar kan kännas skrämmande för man vet inte vart den
leder... men bara man går en bit... så kan man känna att det
känns rätt bra.



Att avsluta året här i min alldeles egna stuga i Vemdalen & känna
styrkan komma tillbaka & känna att vinnaren av det året är jag.

Barnbarn, familjen över jul & mina barn här i stugan över nyår..
vilken lycka... vilket år & jag ser verkligen framemot det nya
året & vad det ska medföra.



Jag är lyckligt lottat. Jag har ett bra jobb, underbara vänner, vackert radhus,
 fjällstuga & en underbar familj.

Vänder om i spåret & går tillbaka mot stugan, solen börjar gå ner & det
knarrar under mina fötter.

Vilket underbart år det har varit & vilket spännande år det kommer att bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0