Alfons Åberg

Normal text Stor text Extra stor text



Kom ni i håg Alfons Åberg?
När mina barna växte upp, så var det han vi läste
om på kvällarna... han som sa till sin pappa .... "Jag ska bara".


Gunilla Bergström är bildskaparen och författaren bakom berättelserna
om Alfons Åberg. 1972 släpptes den första boken – sedan dess har 25
fristående titlar sålts i åtta miljoner exemplar världen över.


När jag läste "Utvecklingstörning & förståndshandikapp" hittade jag en till bok som
Gunilla skrivit... Bill & Bolla.
 Den är så bra... å så kul, trots att den handlar om något som ingen vill uppleva
i verkligheten... något som kan hända vilken familj som helst!!!



rensad02-228x300rensad01-228x300

Bill får en lillasyster! Hon får heta Bolla.
Alla jublar: Mamma, pappa, Bill och släkt och vänner.
Men Bolla är inte som andra barn. Hon har en hemlighet…
Följ med Bill och hans familj på en resa genom glädje och sorg,
i en fartfylld föreställning.

 Bolla växer för var dag, men inte till förståndet. Hon blir på sitt eget vis och inte
lik någon annan. Berättelsen handlar om Gunilla Bergströms egna barn Pål och Boel.
"Han är klok och hon en stolla." Boel är utvecklingsstörd, och rimmen berättar om
hennes liv när hon var 3-4år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0