En Korv med bröd Tack!



Jag vet inte varför, men jag bara Älskar kokt korv med bröd.
Kommer ihåg när begreppet hemlagad senap bara var något som
fanns i Norrland, så kom man till stockholm eller längre ner såg
dom väldigt fundersam ut när man bad om hemlagad.


Och jag är inte ensam om att älska korv med bröd.
Man kan äta bara med senap & ketchup. Eller med
räksallad, bostongurka & rostad lök.

Ikea är mitt favorit ställe. Där kan man köpa en kokt med bröd
för endast fem kronor. Lyx... & då äter jag två.
Ica i Nacksta... nästan samma.. sju kronor för en korv.



Men det finns en nackdel har jag har fått erfara.
En gång hade jag köpt en korv på torget & kände mig ovanligt
generös. Jag plockade bitar från brödet & matade duvorna med..
skulle inte ha gjort det... för helt plötsligt blev alla ovänner med
varandra, en duva hoppade på mig & tog hela korven med bröd
& allt & sedan kom dom andra för att se om jag hade något kvar.

Vad lärde jag mig av det. Fortsätt ät korv med dela inte med dej.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, ser att du lånat en bild på mig. Hur hittade du den egentligen?

2014-07-18 @ 09:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0