Mitt trauma av orange

När jag flyttade ihop med min kille i hans vackra våning, så fanns det ett problem.
Hela den nyrenoverade lägenheten var målad i olika nyanser av orange.
Hur jag än förklarade & förklarade att man inte kan leva i en orange bubbla, så
tyckte han att "så länge det inte finns några skador på tapeten, så fungerar det".
Mitt liv började kännas orange... speciellt sovrummet som var i färgen apelsin.
I ett tappert försök att inreda i en indisk stil, trodde jag att det skulle räcka, men
känslan var ungefär så här....



Det tog tre år... innan första första rummet blev målat... gissa vilket?
Nu är tre rum målade, men köket & vardags rummet är fortfarande... om ändå
diskret, i gul/oranga färger.
Och vad händer nu!!!!  Jo, våren/sommaren kläd kollektion är i helt orange!!!
Panik!!!


Varit & letat i varenda butik idag & inte hittat något som varit snyggt.
Åldern kan många tycka, men tusan heller. Det är säkert snyggt på
många när solbrännan lägger sig & den oranga färgen går igen.
Men jag upplever bara om & om igen mitt föredetta sovrum i
apelsin orange!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0