Fantasia garden neuRosa

                <--- Min Rododendron

Som en liten lättare arbets skada inom psykiatrin, så vill jag gärna "sätta"
en diagos på allt & alla. Därför har jag gjort en "självställare" nu.
Jag har nämligen Fantasia garden neuRosa.
Den diagnosen innebär ett orealistisk tankesätt när det gäller att
skapa en underbar trädgård.
Jag ser nämligen saker som inte finns. Jag har hela bilden framför
mig hur min trädgård kommer att se ut om en liten stund... eller om
några dagar. Men näää, besvikelsen blir katastrofal & sedan kommer
ångesten. Mot den finns bara ett bot. Trädgårds tidningar & trädgårds
program i oändlighet. Tillslut har ångesten gått över, men tankesättet
är lika dan´t. Ut & plantera mera!!!!



Engelska trädgårdar...
är min ideal trädgård, där växer allt i harmoni. Inget uppradat i rabatter utan
alla blommor växer som i ett symbios. Gärna från början av maj till slutet
av oktober.
En damm är också ett måste. Där kan jag nöja  mig med en liten eller näää...
jag vill nog ha en med vattenfall.


Nu känner jag att ångesten kommer över mig igen!!!!!
Lite självhjälp är ett måste nu... & fort!!!!




Nära ögat Phuuuu!!!!
Jag har varit & köpt två stycken Rododendron buskar idag. En dröm jag
haft länge, men aldrig vågat köpa. Bra ångest inköp!!!
Kom gärna förbi & se dom... medan dom lever.

                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0