Vad är tid?

Tid betyder så olika för olika människor.
Vad betyder tid för dej? Vad betyder tid för dina nära?
Vad betyder tid på din arbetsplats? Vad betyder tid på din fritid?



För mig är tid & planering väldigt viktig... inte på ett maniskt sätt, utan bara viktig.
Men runt omkring mig märker jag att många inte ser det på samma sätt.
Bestämmer man en tid man ska träffas, eller bokar ett bord, så kommer man då.
Inte en kvart efter... eller som även händer en timme senare & dessutom inte ens
ringer utan bara har en sådan dålig anledning så det är osmakligt & respektlöst.
... & det är respekt löst. Jag hör då & då vänner som är helt oförstående varför dom
får betala "straffavgifter" för dom missat en tid. Det är för jösse namn någon annans
tid som man tar!!!  Deras arbete!!!

Man bjuder flera par hem & ett par kommer 20 minuter sent.. med ett oärligt "förlåt".
... då är min mat redan förstörd. Respekt löst.
Sedan klagar dom att posten är sen, taxin är sen, lång väntetid på sjukhus osv.
Men tänker inte för en sekund hur dom själva beter sig.
Hallå!!! lite självinsikt Tack!

* Planera dagen - framförhållning*
*Skaffa klocka*
*Visa respekt*

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vem har vari sen nu då kära mor?



Ska verkligen försöka passa tiden idag till dej! Vi ses klockan 15.00. Exakt.



Puss och kram!

2009-01-30 @ 12:12:53
URL: http://aangelicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0