Tankar utan ideér!!

Varför hinner grannen att göra "höst" innan snön kommer? Hela sommaren var min altan & entré trappa fylld med blommor i olika urnor & krukor. Rosor på stam, slinger växter i olika arrangemang, lobelia, löjtnantshjärtan & ogräs. Det var med stolthet som jag kom hem & möttes av detta blomsterhav vid ingången av huset. Så kom två frost nätter när jag var bortrest & stamrosorna var väck!!! Försökte med lite possitiv peppning genom att tänka  " Nu slipper jag bära ner dom i källaren för vinter förvaring... dom skulle nog ändå inte överlevt vintern". Men visst kom tankar som...  dom hade kunnat överlevt!!



När man ser i inrednings tidningar, kommer dom med massor av ideér om hur ens egen vinter trädgård ska se ut. Det uppmanas att det ska sparas & låtas "frostas in" till naturliga konstverk... sätt ut en ljuslykta så är skapelsen fulländad.
Idag har jag köpt en ljuslykta & ska "fullända skapelsen" av mina stamrosor.

Nu är det bara att se framemot vintern, kylan, svårstartad & kall bil med naturliga konstverk på rutan i form av is. Men i denna mörkrets tid finns även nöjen att se framemot. Skoter!!! snart är det tid att ta fram detta "lilla" monster eller rättare sagt... det är jag som blir förvandlad.  Trots hjälmen, så tränger hornen fram i pannan när det blir dax för den första turen.
Solen gnistrar mellan dom snöbeklädda grenarna, massor med nysnö... helt underbart att åka på. Och inte prata om alla frifarts leder, topp stugor med älgfärsbiffar, potatisgratäng & lingon (låter skumt, men är supergott). På kvällen när man kommer hem till stugan, kryper man upp i soffan, drar på sig pläden & njuter av knastret  från öppenspisen medans man läppjar på en varm Irish Coffe. Vi pratar om underbara Härjedalen/Vemdalen & dom härliga skoterlederna mot Hede.


Välkommen Vintern. Nu är jag redo!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu börjar dina inlägg se riktigt proffsiga ut! Svinsnygggt!



En fråga bara, hur låtsas frostar man in blommor?

2008-11-26 @ 08:35:45
URL: http://aangelicaas.blogg.se/
Postat av: SOnen

MMm, älgfärsbiff!! De är ju så jäkla gott de! åå skoter, är så jäkla sugen att köra lite skoter ja osså! Håller me angelica att bloggen ser riktigt proffsig ut!

2008-11-26 @ 16:30:16
Postat av: Angelica

Fan vad snyggt vi gjort!

Nu vill vi ha uppdatering i massor!!!

2008-11-29 @ 11:47:16
URL: http://aangelicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0