Peppar kaks hus

Trots att min pappa är arkitekt, så har anlagen inte gått i arv när det gäller byggandet.
Mitt första projekt, var när jag skulle bygga ett hamster hus till min dotters lilla husdjur.
Jag skulle bygga ett enkelt hus... en mys-mus hus!! Fyra väggar i trä & ett litet tak av masonit.
Det tog en hel dag, det blev snett & vint, spikarna var mer på insidan än inne i bräderna.
Jag har inget minne av vad min dotter sa, men hon tog emot det lilla "huset" & placerade
det i hamsterburen i hopp om att huset skulle få en lycklig hyres gäst.
Hamstern flyttade aldrig in!!!

Så med den erfarenheten i minnet köper jag numera färdiga pepparkaks stommar. Det finns
tydliga bruksanvisningar på baksidan hur man monterar huset, så där blir det inga problem.
Det roligaste blir när man blandar kristyren & får måla sin lilla "villa".
På med notstop & silverkulor, inget snåleri, det ska vara massor.
Så är den äntligen färdig!!!
Nöjd lutar jag mig tillbaka & hamster mys-huset är ett minne blott!!!







Kommentarer
Postat av: Angelica

Den hamstern hade bara dålig smak =)

2008-12-09 @ 13:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0