Snön ligger vit om taken....



Nu är det äntligen 1:a Advent & det första beviset att julen närmar sig i stormfart. Det ska göras egna julkort, köpas julklappar & för den riktigt flitige... ska det skrivas julrim på varje paket, gärna med ett rött sigill. För några år sedan gjorde jag det på varje paket. Nu är det så att vi är en av dom "lyckligt lottade" familjerna som firar julafton på två adresser. Första delen hos mina föräldrar & andra delen hos min sambos familj. Kruxet blev när alla rim skulle läsas upp på varje paket... det tog sådan tid att vi nästan kom mitt i natten på adress nummer två & systerbarnen gått & lagt sig. Numera brukar jag skriva ett rim till varje familje medlem, det får räcka. Men kul är det & det uppskattas alltid.

RIMMAT & KLART

Julklappar är viktiga grejer,
även för lite äldre tjejer.
Behöver du en presentidé?
satsa på en pärlkollier.
Bjuds du alltid på samma hopkok,
ge henne en ny kokbok.
Ett tips till er, kära barn,
hon läser gärna om riddare Arn.
Och ett till dig, käre make,
det finns ett plagg med liten hake.
Att kupstorleken är 75 D,
Att hennes kropp blir som gelé,
med Bruce Springsteen i en mp3.
Jublet stiger om hon får,
solglasögon från Dior.
Vill du ha en fridfull mamma?
Köp en yogamatta meddetsamma.
Men vill du åka på en propp,
ge henne en mirakelmopp.
Midvinternattens köld är hård,
köp en jumper med blommig bård.
Med en matchande kashmirkofta,
så slipper hon frysa så ofta.
Klänning med paljetter i en rand,
som glänser över sjö & strand.
Och braksuccé hos trendiga tanter,
gör man med en ring med briljanter.
För kom ihåg - en glad moder,
är hela julens fasta roder.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul rim!

Och tack för det gulliga tipset med frostningen!

2008-12-02 @ 22:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0